Världens godaste pizza!!

När det var prinsessbröllop så var jag nere i Malmö hos en vän och kollega, Bella  http://bellamakeupartist.blogg.se/  och vi lagade vad jag tycker blev en av de godaste pizzorna ever.

Har gjort den hemma efter det och samtidigt fotat.

Degen rör jag ihop på måfå.
Använder mig av torrjäst för att de ska gå fortare.

Ingredienser:
Siktat dinkelmjöl
Olivolja
Salt
Torrjäst
Ljummet vatten

Jag blandar ut torrjästen i lite ljummet vatten o sen rör jag ner de andra ingredienserna och knådar tills degen får en bra konsistens.
Jag trycker ut den direkt på pappret på plåten.

    

Tomatsås efter tycke och smak men vi använde en som var smaksatt med basilika.
Sen la vi ett lager riven hårdost på.
 
   

Vitlökssalami ska det vara mycket av!!
Lök och tomater i skivor får också vara med.

  

Buffelmozzarella som delats i mindre bitar.
Färsk basilika som hackas o strös på.



Lite extra riven ost på och sen skjuts in i ugnen.



Gott!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0