Utmaning

Bestämde mig för att ge eclair bakelser en chans. Så jag stod förra lördagen och bakade i bikini i mitt kök. De var såå varmt plus att jag varit på stranden hela dagen. Inte lönt att duscha innan tyckte jag.
Får bli mitt mount everest nu.
Första satsen pata choux deg blev helt misslyckad, bara att kasta.
Andra gången klarade jag mig igenom hela processen men jag blev absolut inte nöjd.

De blev goda men inte som jag ville.
Nästa gång ska jag göra dem mindre, samt fylla dem med en hallonkräm.

Så här såg i alla fall min första lyckade sats ut:

   

Pata choux, utbakade      Fyllda



Bakade, fyllda med kaffekräm och glaserade med florsocker glasyr och mörk choklad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0