Sol, strand och choklad

Idag har jag njutit i värmen på stranden.
Är det så här varmt så kan man inte göra annat.
Igår när jag gick och la mig så låg temperaturen i sovrummet på 27 grader, fick ner den till 22 under natten.
Inte konstigt att jag drömmer alla dessa konstiga drömmar.

I fredags hade vi grillkväll hos en av tjejerna från salongen.
Det var otroligt trevligt och all mat var supergod.
Till kaffet serverades det en chokladkaka som var helt ljuvlig.
Tänkte be om receptet, så här får ni ett annat recept på chokladkaka som inte går av för hackor.

Den är superenkel att göra och smakar underbart.

Chokladkaka:
2 ägg
2 dl socker
1 3/4 dl fint dinkelmjöl
100 g smör
100 g mörk blockchoklad
100 g grovt hackade hasselnötter och pekannötter

Gör så här:
Blanda ägg och socker och rör ner mjölet.
Smält smör och choklad och blanda ner i äggsmeten lite i taget.

Häll i en rund form som är klädd med bakplåtspapper.
Täck med de hackade nötterna.

Grädda i mitten av ugnen på 250 grader i ca 10-12 minuter.
Kakan ska vara kletig när den tas ur ugnen då den stelnar innan den svalnat helt.

Servera som den är eller med lite bär och grädde eller glass.


Plockade den första tomaten i mitt växthus på balkongen ikväll.



Visst är den fin!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0