Here I Come!!

Då var de dags att  jag också ger mig in i bloggvärlden.
Har en arbetskamrat att tacka för de.
Det var även hon som gav mig inspirationen till att baka cupcakes.

Tack Aimee!!

Det blev 2 olika sorters cupcakes, hallon/citron & blåbär med en touch av lakrits.



Hallon/citron cupcakes

Ingredienser:
2 dl socker
3 ägg
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl fint dinkelmjöl
100 g smält smör
rivet skal samt saft från 1 citron
hallon

Frosting:
100 g cream cheese
2-3 dl florsocker
röd huhållsfärg

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 C. Smält smöret. Vispa ägg o socker pösigt.
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker, vänd ner i äggsmeten.
Tillsätt det smälta smöret och blanda till jämn smet.
Fördela i formar, fyll till ca 1/2. Tryck ner några hallon i varje form.
Grädda 15-20 min i mitten av ugnen.
Blanda ihop frostingen.
Bred på frostingen när muffinsen svalnat, annars rinner den bara av.
Dekorera med karamellströssel.



Blåbär/lakrits

Ingredienser:
2 dl mörkt muscavadososcker
3 ägg
1 tsk bakpulver
2 1/2 dl fint dinkelmjöl
100 g smält smör
50-100 g hackad vit choklad
blåbär

Frosting:
100 g cream cheese
2-3 dl florsocker
100 g smält vit choklad

Gör så här:
Tillvägagångssättet för dessa är likt det andra.
Använder mig av lakritsströssel att dekorera med för att förstärka smaken.

Kommentarer
Postat av: bella

Åh underbart att du ska blogga!!

2010-07-09 @ 23:38:57
URL: http://bellamakekupartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0